Aktuel og kommende udstilling

FERNISERING

torsdag 18. april kl. 19.00

-----------------------------------------------------------------

Der er Åben Udstilling de følgende dage kl. 14 - 17:

lørdag d. 20. april

søndag d. 21. april

lørdag d. 27. april

søndag d. 28. april

lørdag d. 4. maj

søndag d. 5. maj

ALLE ER VELKOMNE

Omtale af udstilling nedenunder:

Kunstforeningen Trehøje har igen en spændende udstilling.

Niels Larsen,                        Vorgod   udstiller:       - malerier.

Gitte Have,                           Barde      udstiller:       - keramik.

Stinne Sikjær Mogensen, Odder      udstiller:      - keramik.

Stinne Mogensen er navnet bag kunsthåndværkerbrandet Skabekrukken. Skabekrukken skaber krukker i alle størrelser samt andet brugskeramik. Alt er hånddrejet og unikt, hvilket giver en særlig autenticitet og karakter til hver eneste genstand. For mig er det meget vigtigt, at funktionalitet og æstetik forenes. I mit virke som keramiker følger jeg to umiddelbart forskellige, men også forenelige spor. Det er særligt kendetegnende for kopper, skåle og tallerkner, at der arbejdes ud fra en nøje udvalgt og stringent form, hvorfor der også opstår ensartethed. Jeg nyder at få leret til at adlyde og frembringe de visioner jeg har for øje. På den anden side sætter jeg stor pris på kunsten og kreativiteten. Det er vigtigt for mig at følge instinktet, lade fantasien få frit løb og lade formbarheden styres af leret som medskaber. Gulvvaser og større unika emner udvikles i høj grad på denne baggrund, og de har derfor hver deres unikke kunstneriske udtryk. Farvevalg er nøje udvalgt på baggrund af de former og udtryk, der er opstået under den formbare proces, eller som passer til en stram, stringent og ensartet form. En rød tråd gennem mit arbejde er, at jeg sætter håndværk og kvalitet meget højt.

Stinne Sikjær Mogensen

Tlf.  28 26 53 06

stinnesikjaer@gmail.com

-------------------------------------------------------------------------------------------

Stinne Sikjær Mogensen

Gitte Have

- kunstner

Jeg er uddannet Socialpædagog og arbejder som børnehaveklasseleder.

Jeg har gennem mange sommerugekurser på højskoler dyrket min store interesse for at arbejde og eksperimentere med ler.

Jeg har elsket at udforske at kunne skabe noget med mine hænder og nyder den mentale ro, der opstår i processen. Jeg har arbejdet meget skulpturelt med særlig interesse for kvindefigurer og runde former.

I det kreative arbejde med børnehaveklassebørnene har jeg hvert år sat fokus på arbejdet med ler, og børnene har her kunnet opleve den fantastiske proces med raku brænding af glasur ude. Jeg er optaget af den eksperimenterede proces omkring raku brænding og alle dens muligheder.

Jeg har nu fået min egen top ovn og er blevet en del af et værksted. Det gør, at interessen for at arbejde med ler nu fylder meget i min hverdag og har også givet mig nye muligheder for at udforske den mere klassiske form for keramik og glasurbrænding.

Gitte Have

Tlf.  23 71 50 77

gitte.have6@gmail.com

Niels Larsen

Niels Larsen

Tlf.  26 29 56 23

niels.vorgod@gmail.com

Jeg hedder Niels Kr. Ø. Larsen og er autodidakt maler. Jeg har malet de sidste 25 år.

Jeg bor i Vorgod-Barde, ca. 15 km vest for Herning

Jeg startede primært med at arbejde med fantasibilleder, der voksede ud af maleriet   (mennesker, dyr mm)

I begyndelsen overvejende på krydsfiner.

Det har gennem tiderne udviklet sig til flere og andre motiver. Og krydsfineren er udskiftet med lærred.

På det seneste har jeg arbejdet en del med naturmotiver og fugle. Og indimellem også mennesker - blandt andet portrætter.

Jeg maler kun med akryl, men teknikken kan variere.

I nogle af billederne har jeg udover pensel også brugt kompressor, boremaskine med påmonteret børster af forskellig art.

Forrige udstilling:

7. - 24. marts 2024

7. - 24. marts 2024

Mathias Bransholm,

Lystrup

- malerier, ler, træ, m.m.

Mathias Bransholm

Mathias Bransholm

Tlf.  26 35 53 29

mathiasbransholm@msn.com

www.mathiasbransholm.dk

Mathias Bransholm er kunstner fra Aarhus.

Han er uddannet billedkunstlærer og arbejder i dag med mange områder og facetter af det kreative.

Han er aktiv indenfor billedkunsten, men er også forfatter til bogen, ’EFTERTÆNKSOMHED' og musiker (FRI FUGL).

Kunsten er centreret omkring legen med former i skabelsen af surrealistiske motiver. Det skal udvide og gerne prikke lidt til hjernen, fx gennem de skræve geometriske former i kollektionen, ”Mind Cubism”.

Mathias arbejder både med det abstrakte og mere det figurative. Humoren må gerne skinne igennem, hvilket er målet i de akavede 'What's My Story'-tegninger.

Kunstforeningen Trehøje

Burgårdsvej 8, 7480, Vildbjerg        kontakt@kunstforeningen-trehoje.dk